برج خنک کننده:

مهتاب گستر پیشرو در طراحی , ساخت و اجرای سیستم های آب و فاضلاب صنعتی و بهداشتی با بهره گیری از آخرین فن آوری روز دنیا مفتخر به ارائه خدمات در زمینه  برج خنک کننده  می باشد.

برج خنک کننده یا برج خنک کن , کولینگ تاور , دستگاهی است که به جهت خنک سازی آبی که در فرایندهای سردسازی سیستم های تهویه مطبوع , پالایشگاه ها , نیروگاه ها و دیگر واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار می‌رود .

اجزای برج خنک کننده و عوامل موثر بر قیمت انواع برج خنک کننده عبارتند از :

1- بدنه برج خنک کننده

2- مخزن یا تشت زیرین برج خنک کننده

3- سامپ برج خنک کن مکعبی

4-استراکچر برج خنک کننده

4- پکینگ یا مدیای برج خنک کننده

5- فن برج خنک کننده

6- موتور گرداننده فن یا الکتروموتور کولینگ واتر

7- اسپرینکلر برج خنک کننده

8- گریل  برج خنک کننده فایبرگلاس

9- لوور محیطی برج خنک کننده

10- الیمیناتور کولینگ تاور

11- نازلهای اسپری آب برج خنک کن

12- فلوتر قطع کن کولینگ تاور

تولید پکینگ برج خنک کننده:

همانطور کا بالاتر ذکر شد یکی از اجزاء اصلی برج خنک کننده پکینگ می باشد که جهت کاهش دمای آب ورودی استفاده می شود. نقش اصلی این صفحات افزایش سطح تماس آب با هوای در جریان می باشد که این افزایش سطح موجب کاهش بیشتر دما خواهد شد. نحوه تولید آن بدین صورت هست که ابتدا گرانول PVC و یا PP به اضافه مواد افزودنی مانند آنتی UV (جهت در امان ماندن پکینگ از اشعه ماورای بنفش خورشید) استحکام دهنده و مات کننده در دستگاه اکستوردر ذوب شده و فیلم حاصله خنک و سپس به روش ترمو فرمینگ فرم دهی می شود. در نهایت توسط نیروی فنی در زاویه مناسب در نوع PVC به هم چسبانده می شود و یا در نوع PP به هم جوش داده می شود. پکینگها در ابعاد و اندازه های مختلف طبق درخواست مشتری تولید می شود.

مقایسه پکینگ برج خنک کننده PVC و PP:

پکینگ برج خنک کننده PVC در مقایسه با مدل PP دارای مزایا و معایبی میباشد. از جمله برتری های نوع PVC نسبت به مدل PP در بالاتر بودن سطح ویژه آن است. در واقع به سطح موثر صفحات یا ورق های انتقال حرارت در واحد حجم سطح ویژه می گویند. حال با توجه به گام پکینگ برج خنک کننده های PVC ، از رنج 12 میل تا 19 میل ، سطح ویژه ی این پکینگ ها از 70 تا 300 متر مربع بر متر مکعب متغیر است . لازم به ذکر است که گام پکینگ حد فاصل بین صفحات داخل پکینگ می باشد.

 

کارشناسان ارشد شرکت مهتاب گستر با شماره های 02166706377 آماده ارائه مشاوره رایگان به جهت نیازسنجی و راهگشایی مشکلات فاضلابی متقاضیان محترم و همچنین اعلام قیمت به آنها می باشند.